Kontakt

  • Basic Lust Sverige AB
  • Organisationsnummer: 559251-4961
  • Industrigatan 30 – 233 51 Svedala
  • Kundtjänst@basiclust.se

Kontaktformulär

1. Om Basic lust Sverige AB

Företaget har sitt säte i Svedala. Företagets postadress är Industrigatan 30, Svedala.

2. Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Skulle en vara inte finnas på lager kontaktar vi dig och restnoterar den. När vi får in den restnoterade varan skickar vi den till dig. Om du inte önskar den restnoterade varan kan du alltid kontakta oss och avboka den.

Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till Kundtjanst@basiclust.se.

3. Leverans

Våra normala leveranstider är 1-2 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Vid högsäsong eller röda dagar kan det ta lite längre tid.

Vi strävar alltid efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt. Beställer du före klockan 13:00 skickas paketet samma dag så att du ska hinna få det inom den leveranstid du blivit informerad om, beroende på valt fraktsätt.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: Kundtjanst@basiclust.se.

Vi använder oss av Postnord och DHL. Beroende på lagersituation kan ditt paket skickats i två sändningar. Vi kontaktar och uppdaterar dig vid sådana fall.

Postnord & DHL:
Leveranstid: 1-2 dagar.
Paketet levereras till ditt hem eller ditt utvalda ombud dag eller kväll.
Du aviseras via sms/email med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av leverantörens serviceställen.

Vid hemleverans kan du följa ditt paket i realtid med hjälp av karta, ETA och antal stopp före dig. Till vissa område tar leveransen 2 dagar. Lördagsleveranser är ej tillgänglig till alla områden.

3.1 Vart skickar vi produkter ifrån?

I första hand skickar vi från Svedala med Postnord & DHL.

Oavsett varifrån vi skickar paketen, är de alltid anonyma och väl paketerade.

3.2 Vart och när skall du hämta ditt paket?

När ditt paket har hämtats av transportör får du en avisering om att paketet har blivit behandlat. Alternativt får du endast en avisering när ditt paket har nått ombud. (Detta beror på vald transportör)

När dina varor är levererade till ditt ombud får du alltid en avisering om att hämta ditt paket. Postnord aviserar inte mindre brevpaket utan enbart större paket.

För Postnords ombud är det 6 dagars förvaring av paket som gäller.
Med DHL ligger paketet kvar hos ombud i 14 dagar från dess du fått din avisering, efter tre påminnelser skickas det tillbaka.

Observera att om du inte hämtar ut ditt paket, blir du debiterad en avgift på 250 kr för returhantering

3.3 Hur ser paketet ut? Ser jag innehållet?

Vi skickar alla våra försändelser i diskreta paket och anonym avsändare. 100% diskret och anonymt.
Avsändare på paketet om det kommer direkt från oss är BL Sverige AB oavsett om du valt Postnord eller DHL.

3.3 Vad gör jag om paketet inte kommit fram?

Var vänlig kontakta oss snarast möjligt, så hjälper vi dig.

4. Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.

Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset

5. Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 15 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss Kundtjanst@basiclust.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom 15 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Vi står för returfrakt, du står för leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • När vi har mottagit returen och inspekterat produkterna så lägger vi in återbetalningen.

5.2 Återbetalningar

Vi använder oss av Klarna. Pengarna skickas tillbaka samma dag som vi kommer överens eller i retur fall när produkt är hos oss och inspekterad, notera att det kan ta 1–5 bankdagar innan du ser pengarna på det kontot som har genomfört betalningen.

5.3 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

6. Reklamation & Klagomål

  • Vi gör en visuell kontroll på alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till Kundtjanst@basiclust.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet, eventuellt bilder och alla annan väsentlig information som kan kommas att använda för ärendet.
  • Om vi inte lyckas att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

Cookies kan sparas från dag 1 upp till 3 år.

10. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Basic Lust Sverige AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Basic Lust Sverige AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden – för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.

10.1 Vad är en personuppgift?

En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?

För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik.

Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.

10.3 Rättslig grund:

I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.

10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?

  • Betalleverantör
    Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna
  • Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL, Postnord
  • Nyhetsbrev
    Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev eller handlat hos oss tidigare delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder Klaviyo för utskick av nyhetsbrev.
  • Samarbetspartners
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med våra samarbetspartners. Det som delas med våra samarbetspartners är förnamn, efternamn, telefonnummer, e-postadress samt adressuppgifter.

10.5 Rätten till tillgång

Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

10.6 Rätten till rättelse

Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.

10.7 Rätten att bli glömd

Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).

10.8 Ansvarig för dataskydd

Basic Lust Sverige AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.

10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter

Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.

11. Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. Tvist & Lagval

I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag

Vi samarbetar med olika företag så som Unsplash och Freepik för att marknadsföra våra produkter med deras tjänster. Vi äger därför inte dem här bilderna som vi använder på vår hemsida. Vilket betyder att vi har endast tillåtelsen att använda oss av dessa bilder för marknadsföring syfte.